Jak správně pečovat o vlasy v extrémních podmínkách

20.08.2015 18:55

Extrémně suché počasí, které nás sužuje poslední týdny nebo naopak mrazivá zima či lezavý podzim patří mezi období, kdy je péči o vlasy třeba věnovat více času než obvykle. Jak předejít možným škodám?

 

Dostatek vitaminů
 

Je důležité vědět, že kvalita vlasů, nehtů a pokožky v prvé řadě závisí na kvalitě potravy, kterou přijímáme. Silné a zdravé vlasy se spíše poperou s okolními škodlivými vlivy než vlasy slabé a poničené. Potraviny, které by se v našem jídelníčku měly pravidelně pohybovat, jsou například mrkev, sladké brambory, brokolice, rybí tuk či špenát, které obsahují vitamin A, který pomáhá produkovat maz v pokožce hlavy. Dále krůtí maso, vejce a ryby, ve kterých se nachází vitamin B, který je činí méně náchylnými na poškození a vypadávání, a kvasinky, celozrnné obiloviny, játra, rýže, potraviny obsahující vitamin H, který podporuje růst buněk a zabraňuje křehkým a lámavým vlasům. Co se týče vitaminů, snažte se je přijímat v přírodní podobě, tedy zejména z potravin. Pokud si nevíte rady, jak správně zorganizovat jídelníček, obraťte se na výživové poradce, kteří lidskému tělu rozumí. „Klienti po nasazení vyváženého jídelníčku často zjistí, že se jim kromě celkového fyzického a psychického stavu zlepšuje právě i kvalita vlasů, vrátí se jim lesk, jsou silnější, netrhají se a jsou samozřejmě odolnější.“, říká dietoložka Jana Pokorná.

 

Dostatečná hydratace
 

Obzvláště ti z nás, kteří jsou kvůli sportu či jiným namáhavým aktivitám nebo lidé pracující v prašném prostředí nuceni si mýt vlasy denně, se často potýkají s problémem suchých vlasů. Kromě domácích masek na vlasy, které je nejlepší aplikovat cca jednou za dva týdny, je vhodné používat kvalitní kondicionéry a masky na vlasy obsahující keratin, který vlasy regeneruje. „Oblíbila jsem si řadu Double Effect od vlasové kosmetiky Puls. Používám od nich šampon, masku na vlasy i fluid, který je možno nanášet jak na suché, tak i na mokré vlasy, a jsem maximálně spokojená. Vlasy se poměrně zacelily, jsou pružné a mnohem silnější, než bývaly.“ říká studentka vysoké školy Markéta.

 

Přílišná zátěž
 

Zejména v létě je, díky návštěvě koupališť apod., vcelku zbytečné vlasy zatěžovat různými gely, tužidly či laky na vlasy. Pokud to není nutné, tuto ranní proceduru vynechejte. Při fénování je lepší používat pouze studený vzduch, který vlasy nespálí a u žehliček a kulem by se teplota nikdy neměla nastavovat na maximum. Navíc existují různá séra, která vlasy při vyšších teplotách chrání.

 

K péči o vlasy je třeba přistupovat komplexně. Od vyvážené stravy, přes správnou životosprávu, až po přípravky, které na vlasy používáme. Zároveň jde o problém, jehož řešení může zabrat měsíce a nelze očekávat, že po jednom umytí zázračným přípravkem budou vlasy zbrusu nové a krásné. Správná péče nám však hlavně do budoucna pomůže překonávat i problémy, které nám extrémní podnebí či podmínky, připravují.